středa 8. listopadu 2023

Lough Derg

 Lough Derg je sladkovodní jezero v povodí řeky Shannon v Irsku. Je to třetí největší jezero na ostrově Irska a druhé největší jezero v Irské republice.

Je to dlouhé úzké jezero, název jezera se vyvinul z Irského otctce Bohů The Dagda , lidí v irské mytologii to znamená -Červené oko.

Jezero je nejhlubší 36metrů, a pokrývá plochu 130km, blízko po proudu kde se jezero vlévá do Shannonu jsou vodopády Doonass. Lough Derk je oblíbený u křížníků a dalších rekreačních plavidel a k rybaření.

Chovný pár orlů mořských tam zahnízdíl v roce 2012 a bylo to velkým úspěchem.

Můj syn tam chodí chytat ryby a můj manžel je pouze divák protože rybář není,ale taky se bál ale se synem a vnukem šel :) ale na lodi byl, což já to neskusila protože jsem se bála.A nikdo by mě tam nedostal.









2 komentáře:

  1. Krásné, jako skoro vše v Irsku. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jiřinko 26.12 jedu do Irska tak zase budu mít něco nafoceno

      Vymazat

Děkuji za komentáře