úterý 10. října 2023

Hrad Valdštejn

 Toto je další díl foteček, co byl minulý rok. Jak byly vnoučata bylo by škoda je sem nedat ješťě, že jsem na to došla. 

Valdštejn je nejstarší hrad Českého ráje. Byl založen kolem roku 1260 Jaroslavem z Hruštice z rodů Markvaticů , předků pánů z Valdštejna. Hrad často střídal majitelé, byli tam loupeživí rytíři a často obsazovali husité, tím se hrad rozdělil na hrady dva. Na konci 15 století byl hrad shořelý a opuštěný a pozvedli ho opět Valdštejnové, kterým patřil dalších 200let. Zaujme vstupní most se sochy českých patronů. Hrad Valdštejn je bránou do krásného Skalního města.



















7 komentářů:

  1. Romanko, to jsou hezké fotografie a vzpomínky. Na hradě jsme byli vícekrát, je tam moc hezky. Děkuji za připomínku a přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jaruško děkuji také se mně tam líbí a i když jsem tam byla po letech ten rytíř vo tam je patří k hradu. :)Je tam vždy.

      Vymazat
  2. Romanko, moje vnučky si toho pána se zvířecí hlavou také pamatují a že na hradě bylo hodně vos. Tehdy - to léto, jich bylo všude plno. My do Českého Ráje s manželem nejraději jezdíme na podzim, kdy se krásně zbarví listí. Pomalu už bude čas. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky na podzim tam musí být krásně. Ale já tak do Českého ráje v létě jak manžel má volno....

      Vymazat
  3. Krásná známá místa,ale nemám na poslední návštěvu hezké vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento hrad neznám. Historické akce na hradech mám ráda. Jen mi už s věkem trochu vadí davy lidí.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře