neděle 26. listopadu 2023

Katedrála Božského Spasitele v Ostravě

 Včera jak jsme byli v Ostravě tak jsme se zašli podívat do Katedrály Božského Spasitele.

Je druhým největším chrámem na Moravě a Slezsku. Zdobí ji dvě 67m vysoké věže z roku 1889. Nachází se v Moravské Ostravě uprostřed náměstí Masaryka. Dovnitř se vejde až 4000 lidí. Bazilika byla vybudována v letech 1883-1888 v novorenesančním slohu. Po druhé světové válce se rozhodlo o změnách interiéru kostela. V roce 1998 tady byly naistalovány nebarokní varhany -původem z Německa. 

Katedrála Božského Spasitele prošla v roce 2014-2015 rozsáhlou rekonstrukcí.














5 komentářů:

  1. Velmi moderní a jednoduchý oltář. Chvíli jsem přemýšlela, které jsou boční oltáře a který je ten Hlavní. Nejsou v té bazilice varhany dvoje? Překvapilo mě totiž umístění varhan.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Maruško, chci tam jít ještě jednou je to moc hezké ale připadalo mi že někteří lidé se tam spíš i šli schovat, a tak jsem moc nefotila protože už jsme zažili i situaci že nechtěji být focení v kostele. Mě se zdá že jsou 2 ale fotit nešlo

      Vymazat
  2. Zajímavá katedrála. Díky za hezké fotografie. Přeji Ti přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Romanko je to tam moc hezké a krásné fotografie **************

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře