středa 10. dubna 2024

Kostel Nanebevzetí Panny Marie /Hnojník/

 Tento kostel je také v jedné vesničce kousek od Třince. Slouží tam shodou náhod děkan který je z rodiny, děkan- Mons . Mgr. Rudolf Sikora. Když jsme tam byli poprosila jsem o klíče a kostelík si i nafotila.

Farní kostel náleží pod biskupství ostravsko-opavské, děkanát Frýdek-Místek. 

Římskokatolický farní kostel Nanebevzetí Panny Marie byl postaven 1808-1812. Kostel byl postaven v místě původního dřevěného kostela. Dřevěný kostel byl postaven před počátkem 15 století.

V roce 1808 byl rozebrán a byla zahájená stavba empírového zděného kostela.

Je to moc hezký kostelík. Ale škoda že nebyl znova obnoven jako dřevěný.






















Farní zahrada

6 komentářů:

  1. Krásné fotografie. Kostel je krásný venku i uvnitř. Děkuji za prohlídku a hezkou reportáž. Škoda, že tady na severu Čech kostely stále chátrají a provádí se jen ty nejnutnější opravy ač církve dostávají nemalé peníze od státu, sem se asi nedostanou. Asi proto že je tu málo věřících? Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jaruško, děkuji. Nevím proč ale minule jsem v televizi viděla reportáž o tom našem kostelíku v Gutech co ho zapálili a shořel a byl znovu postaven. A říkali že na Moravsko-Slezsku je nejvíce dřevěných kostelů. Asi je to tak s těma věřícíma protože co vím tak hodně přispívají lidé. Ten kostel byl také obnoven díky sbírce.

      Vymazat
  2. Romanko,kostel je hezký a vevnitř je takový skromnější a světlý,což se mi líbí.
    Ono je to,jak kde.Někde je kostel pěkný a jinde je to málem ruina.Kdysi jsem fotila i takové kostely,ale teď už ne.Když už tak přímo zříceninu.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jituško, my když někde jedem tak se někam zastavíme a tady je hrozně mnoho kostelů. Tak nafotím ale ty dřevěné se mi líbí nejvíc. Taky se měj hezky a pozdravujeme manžela oba.

      Vymazat
  3. Moc ráda jsem nahlédla a z Hnojníku byl jeden známý, nikdy jsem tam nebyla a ty vaše kostely jsou moc pěkné. Taky tam mají lidé k víře ještě vztah.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji v tom máš pravdu, co vesnička to kostel. Ale ty dřevěné nemám ještě schozené všecky.

      Vymazat

Děkuji za komentáře