středa 17. dubna 2024

Návsi

 Nedaleko města Jablunkov je malá vesnička Návsi, jak se sjede kopec už je s toho Milikov. Měla jsem tam babičku a dědečka. Jednou mě na autobus domů posadili v Návsi a jednou v Milikově . Konečně jsme si s manželem mohli zase někde vyjít protože měl volno. Chtěla jsem na pampelišky a ve městě bych nesbírala a tam je hezká příroda jen trochu dál a vždy je tam chladněji. Původně jsem chtěla jít v sobotu ale hraje se extraliga hokej :) manžel je fanda. Tak jsme jeli v neděli naštěstí počasí vyšlo protože hlásili škaredé počasí, a sobotu bylo k nevydržení horko ale hokej je hokej.




Chalupa kde bydlela babička a děda, už vypadá trochu jinak ale myslím že jen střecha. Dál jsem nešla.














A pampeliškový sirup i med mám udělaný, hodně dělám pro vnoučata do Irska a mě chutná i jako šťáva. A já jsem v té mé nemoci bez imunity tak si dělám různé sirupy.


8 komentářů:

  1. Krásná procházka a pampeliškový med nakonec...také jsem ho dříve dělávala. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná užitečná procházka. Romanko, přiznám se, že jsem nikdy pampeliškový med nedělala a to vždy nadávám na pampelišky na zahradě. Soused se o zahradu nestará a má jich tam už strašně moc. Jednou jsem se dala do trhání, květů, ale musí jich být hodně a tak mne to přestalo bavit. :-D Ale mohla bych to přece jen někdy zkusit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško já recept mám ještě od babičky jo je jich moc 300_400 přiznám se že já se v tom doma taky zamotala na louce moc nepočitala ještě že manžel pomohl. Já to dělám pro sebe chutná mi v čaji i jako sirup a hlavně pro vnoučata v Irsku na kašel ale lepší je ze smrkových výhonků. To je poklad

      Vymazat
  3. Romanko to jsi šikulka teda a krásná procházka máš to super a kolik toho máš těch skleniček hezký den no u nás zase prší opatruj se ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško my se koukli jak já měla babičku a hlavně na pampelišky no a skleničky je jich 5 a mi tak zbude 1 syn přijede letos z Irska a vše si odveze. Dělám hlavně pro vnoučata a víš že já a ta moje imunita ......

      Vymazat
  4. Romanko,to jsou nádherné fotografie jarní přírody.My jsme byli pár dnů pod Krušnými horami a doma jsem koukala,že jsou pampelišky odkvetlé.Dělávala jsem z nich taky med.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jituško děkuju, no byl to sběr už na poslední chvíli. Ještě že manžel měl volný víkend bo jinak by med nebyl, furt je v práci. Ale teď chci jít ještě ny výhonky smrkové.

      Vymazat

Děkuji za komentáře